Linda Thorén

24
Yo yo yo !
 
Ligger här på en fakegräsmatta i solskenet på ballkongen och njuter av att alla tre barnen sover middag samtidigt. Mmmmm. Nice med lugn måndag efter en festlig och händelserik helg. Det har ju varit min födelsedag!!!?!?! Hejdundrandes firande sen i torsdags. Nu får det va slut asså. Blir ju trött. Har ju blivit gammal och dä.
Gjorde en spellista till födelsedagsfesten jag hade i fredags och kände för att köra på nostalgi och la bara in musik från gamla spellistor. Sånt jag spelade på studenten, spellistan vi hade i uppgång "g" i Mullsjö, en peppig lista till en kompis, swazilistan osv. Märkte då att jag blivit äldre, och annorlunda.
 
Listorna var fulla med peppiga låtar som "don't stop believing" "tell the world I'm here to change it" "who run the world - girls" och "vi ska slåss mot Goliat". Aaaw gamla (unga) naiva Linda. Känner ju nu typ "Who run the world, nae asså tyvärr det är inte tjejer som gör det". Kanske did I also stop believing och no need to tell the world I gonna change it because I won't. Och slåss man med Goliat finns det också en stor risk att man får stryk och nu har jag gått och blivit lite rädd för det. Undviker hellre slagsmål. Vet inte om jag blivit mogen eller bara växt svagare. 
Throw back till gamla birthdays. Swazi, Paris Norrköping
 
Trots lite lägre satte livsmål och sämre självförtroende än tidigare år (lol) så hade jag en helt fantastisk födelsedagsvecka. Förändra världen kan jag kanske inte. Men hosta en fest, det tror jag ändå att jag är riktigt bra på ändå. Samlade alla mina favoritmänniskor i min lägenhet och kvällen började med att vårt inflyttningspresentspussel var tvunget att pusslas klart innan det kunde städas undan (pussla på fest är eventuellt också ett tecken på att jag blivit gammal?). Detta följdes av lekar, spel, dans, tårta tjo och tjim. Senare under helgen fortsattes jag att firas hos svärföräldrarna som lyckats få fram svensk prinsesstårta och så fick jag en ukulele i present. Asså Hur fina!?! 
 
Ed, Challes lillebror har också fyllt år så firade lite tillsammans. Han fick lillkakan. Ägd!
 
Tack alla ni som grattat och firat och ni som peppar och slåss! Älskar er <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress