Linda Thorén

K-town and birthday people

Hade det fantastiskt roligt uppe i Karlstad hos Emmy. Har inte träffat henne sen jag och Challe var och hälsade på henne i Lissabon i somras. Även om vi pratat en hel del sen dess hade vi ändå mycket att ta igen.

Vi hängde i hennes fantastiska lägenhet åt mat, drack kaffe och formulerade tävlingar. Jag invigde också min polaroidkamera och Emmys schlagerälskandes vän Erik kom förbi och drack vin.

På fredagen var det partyparty för att fira Emmy och jag fick träffa alla hennes vänner. Jag var främlingen i sällskapet men minglade runt bland alla dessa psykologstudenter som en ogreppbar strategilös skojare med stora drömmar. Trivdes! Åt en massa snittar, var bäst på frågesport och dansade till Håkan Hellström och Linda Bengtsing.

Emmys födelsedagsmorgon firades med rester och dammsugning. Sen åkte jag hemåt och i Katrineholm där jag bytte tåg stod Elnaz på andra sidan rälsen. Även hon fyllde 24 dagen till ära. Hon firades med en halv födelsedagssång och en familjeuppdatering halvskrikandes med 250personer som åhörare på våra respektive perronger. Vad är oddsen ändå? Att hon från Göteborg till Eskilstuna skulle byta tåg just i den minut när jag också gjorde det. Fett. 

Åkte sen direkt till släktkalas där lillebror, två kusiner och en faster firades. Rimligt mycket kalasande på en helg tycker jag. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress