Linda Thorén

Orphans and Vulnerable Children

Precis innan nyår hade vi en konferens här i Mpongwe för alla caregivers i OVC projektet. Alltså de som tar hand om och har lite ansvar för de föräldralösa barnen som får sin skolavgift betald och som också får en skoluniform, skolmaterial och en väska av missionen.

På konferensen hade vi lite workshops, utvärderingar av året, rapporter om barnen som är del av programmet, snack om framtiden och spånade idéer på hur vi kan få barnen att stanna i skolan.

Jag var bara med och lyssnade och deltog lite i diskussioner, jag hjälpte också till att ställa fram fika och göra nshima. 

Jag avslutade också dagen med att dela ut bollar till alla distrikt som mitt gamla Stadium hade skickat med min familj. Så uppskattat! Tack!   

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress