Linda Thorén

Allahjärtansdag
Världens töntigaste dag. Men ändå. För två år sedan satt jag på ett Starbucks i Paris och väntade på Charles Findling som jag träffat ett par gånger. Det var absolut ingen "allahjärtansdag date" hade nog inte ens reflekterat över att det var alla hjärtansdag, men det var ändå en date, eller en fika med en snubbe (som mina vänner börjat kalla honom) som jag lite motvilligt började bli kär i.
 
Vet att jag väntade i typ en timme, för att han var sen och för att jag var tidig. Flera gånger kom det fram folk som frågade om stolen mitt emot mig var ledig och jag fick vara den pinsamma tjejen som satt ensam och väntade på någon som inte verkade dyka upp. När han väl kom stod det "sebastian" på hans takeaway mugg, för han hade sagt till baristan att han hette så. Spelade ju ingen roll påstod han och jag påstod också att det ju inte spelar någon roll och då borde det ta mindre energi att säga sitt riktiga namn än att hitta på ett annat. Vi satt sen där i flera timmar. Jag kommer inte ihåg vad vi pratade om, men jag kommer ihåg att jag var sen till kvällsplanerna och min telefon låg och vibrerade i väskan.
 
Trots att det inte var en "allahjärtansdagdate" hade han en present. Minns att jag blev nervös för vad det skulle va. Hade ju dött om det var typ rosor eller gelehjärtan. Han sa dock att jag bara skulle få presenten om jag klarade en uppgift. Han tog då fram 5 olika små rektangulära paket varsamt inslagna i återanvänt julklappspapper. Det var 5 olika choclate bars och jag skulle bara få dom om jag, utan att öppna, kunde gissa vilka det var. Med hjälp av en random bordsgranne lyckades jag! Den här galningen har jag hängt ihop med i två år nu. 
Om en månad landar både han och jag i varsitt flygplan på svensk mark. Ska bli fint ändå.
 
M

Hahahaha. Töntlinda! Wahaha.

(love u <3)

ps. kommer sent till bussen för att jag var tvungen att läsa klart och också skriva en töntkommentar. Gotta run!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress