Linda Thorén

En kah uppdatering

Kompisar. Nu har det gått en månad sen jag lämnade Mpongwe och åkte mot Swazi. Som så många andra människor lider man ju av tidsbrist. Har knappt tittat igenom bilderna jag tog i Swaziland. Men nu hörni!! Nu är jag på lite semester i Paris och tänker att jag på något mysigt café någonstans ska sätta mig ner och åtminstone berätta om mina dagar på Magubheleni. En liten mysfilm kanske ni kan få också för filmade en hel massa på mina frukostätande barn. Dessutom kan ni få härligt tillfixade och photoshopade bilder! Waddap! Har ju här under min bloggtystnad också fyllt år och utöver en massa tegelstenar till Mwelushi projektet fick jag också photoshop! Det hoppas jag nu kunna ta mig tid till för att lära mig så smått också.

Hade annars en helt fantastisk födelsedag. Sofia aka partyanimal kom redan vid lunch med partyhattar och ballonger. Till kvällen fylldes mitt hus av mina fantastiska vänner och vi lagade mat, lekte med andra ord och charader (spännande när vi blandat 4 olika nationaliteter och allt blev en blandning av svenska, engelska och arabiska), sjöng födelsedagssånger och åt tårta direkt från tårtfatet. Så himla fint och jag är så himla glad över att vara hemma och omringad av dessa människor igen.   
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress