Linda Thorén

Låt mig berätta om vårt hem

Vårt hem är ett ganska stor vit tegelbyggnad med många rum. I trädgården har vi guavaträd, mongo, avokado och bananer och jag hoppas på att själv odla lite när regnet kommer i november.

Vi har vatten i kranen lite nu då och lika så har vi elektricitet lite nu och då. Vi kokar vatten för att dricka och vi har ett badkar där vi tvättar och badar. När vi har el har vi ett välfungerande internet och en lagom bra fungerande ugn och spis. Vi har vant oss med att äta mat utan stekyta och behöver aldrig vara rädda för att någonting ska brännas varken i ugnen eller på spisen då de aldrig riktigt kommer upp i temperatur för det. Vi har en hel del husdjur. Bland annat en ödla i ena badrummet och en spindel i det andra. Vi har också en ödla i vardagsrummet och en bakom kylen. Vi liksom vet vilka de är nu, de hänger på samma ställen! Vi tror att grannen kanske har en gris men det kan också vara typ en vattenpump (?)

Många vet var vi bor och kan våra scheman ganska bra så väldigt ofta knackas det på dörren av någon vän som vill dricka juice och äta mina chokladmuffins, eller några barn som vill leka eller fläta hår. Att spontant bjuda hem sig själv till andra är en kulturellgrej jag verkligen anpassat mig till! Fett trevligt. 

With ma squad i ett hem som inte liknar vårt, men jag hoppas vårt är lika öppet och välkomnande som deras.  

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress