Linda Thorén

Juni
Juni, vart tog du vägen? Känner att jag knappt vet vad jag gjort
Lite märklig tid nu ändå. Det är lite nu det gäller typ. Det är ju NU som det är sommar, som man längtat efter i miljoner vinterdagar. Samtidigt är det nu det gäller för att bestämma sig vad man gör det kommande året. Bland alla mina svenska kompisar här blir det mycket hejdå picnicks och cava öppnande. Ganska många "blir du kvar här till hösten?" samtal också. Hemma men ändå borta
Typ såhär har jag sett ut hela juni. I gulrandigt (det är ett sett men jag vågar bara använda de två delarna tillsammans när jag känner mig cool) ätandes på en glass. 
Eller ätandes på italiensk macka som man kan köpa i saint lazare där dom satt upp en massa food trucks och fått fram lite beach feeling. Mycket asgott och perfekt när man småspringandes vill smälla i sig något. Som i torsdags t.ex. när det var fête de la musique och vi skulle sjunga en sista gång med kören. Älskar kören. Och fête de la musique! 
 
Och konserter. Jag och Klara behöll vår feeling från torsdagen och gick på Louane konsert på fredagskvällen. Kanske inte att mätas med alla ni som nu i helgen sett Beyoncé i Stockholm, men ändå
 
 
Late night snacks vid Canal saint martin
 
Late breakfast i jardin du Luxembourg och nedpackade böcker som så sällan öppnas för man kommer av sig med att prata om något som känns viktigare. 
Balkongmellis på jobbet. Jobbar bara en månad till nu med dessa små ?!?! Ojojoj. Men nu lever vi i nuet i juli då?

</div
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress