Linda Thorén

Getlasagne och livet i en musikal

Jag och Bea har nu bott ihop i tre månader. Tror det är ganska intensivt att bo med mig. Mycket mer än tre månader har jag inte bott med någon annan än min egen familj. Folkis några månader, med Emmy i Swaziland och med Pia i Norrköping. Jag är ändå relativt duktig på att hålla fräscht! Laga mat är jag också ganska bra på! Kanske inte på att följa recept, men att få ihop lite bukfyllnad av det man kan hitta! Sitter nu i skrivande stund och äter getlasagne. Här i Mpongwe kan man inte få tag i något annat kött än levande kycklingar, insekter eller get-köttfärs. Detta resulterar i att vi inte äter så mycket kött, men denna vecka köpte jag getfärs och slängde ihop en getlasagne. Mmm

Jag och Bea har under dessa tre månader lärt oss mycket om varandra och av varandra. Jag snackar småländska med jämna mellanrum och Bea kan brista ut i lite franska ”ah bon” och har även börjat komma in i detta att livet är en musikal! Bea har verkligen påpekat att jag sjunger stark och ofta, dessutom egenpåhittade texter till halvbra melodier. Tillexempel har hon kommit fram till att om jag fastnat för ett tvåstavigt ord, då blir det ofta Man boy av Eric Saade. Har jag istället fastnat för ett trestavigt ord så blir det istället Silverland av Roger Pontare.

DET ÄR SÅ HIMLA SJUKT OBSERVANT! Älskar Bea! Och det är sant!! Alla, och då menar jag ALLA (inte sådär ”Linda överdriver och menar egentligen 25%) alla ord med två stavelser passar så himla bra till Manboy melodin! Och ALLA trestaviga ord passar fantastiskt bra in i Silverland, det är liksom synd att bara säga ett trestavigt ord när man kan sjunga det till melodin av Silverland med Roger Pontare. Så denna veckas favorithitt har varit ”getlasagne getlasagne, ensam i en getlasagne…”  

Jag och Bea har nu haft vår sista helg utan gäster fram till mitten av Januari och ikväll är det dessutom sista kvällen. Det blir popcorn och Grey’s Anatomy. Imorgon åker jag in till flygplatsen och hämtar upp Challe som kommer på besök! Om två veckor kommer ytterligare två kompisar och sen kommer även min familj! Himla fint!

Anonym

Haha åh Linda, vad jag saknar dig! Du är fantastisk!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress