Linda Thorén

Långsamt uppväxande
Ska till Sverige om en vecka! Myspys! Ska få krama om brorsdöttrar, roadtrippa från Stockholm med Sofia, highfiva alla kompisar och fira lillebror som tar studenten. 5 år sedan jag tog studenten, herre... Jag hade min mottagning med barndomsvännerna Therese och Martina och det blir inte gulligare än att nu lillebror David ska ha mottagning med Therese's och Martinas småbröder. Aw <3
Golliga vi var. Notera mina skyhöga stilettklackar där jag skuttar ut ur bilden? Vilken stjärna? Också att släkten dragit ihop ett band som spelade för oss. Och så är det småpojkarna som skymtas längst bak som nu får sätta på sig de vita kepsarna :') 
 
Brukar säga att jag inte känner mig så gammal, men jag tror faktiskt jag börjar växa upp lite? Nu känner jag mig typ redo att ta studenten? Sånt som folk kanske tänker på när man går ut gymnasiet har nu (fem år senare) nått min skalle. Till hösten har jag sökt universitetet och det jag typ önskar mig mest är heminredning och grejer att duka med. 
 
Köpte nya glas för någon vecka sedan, de högst upp i denna bild. Jag har nog slagit sönder 11 glas sen jag flyttade in i nya lägenheten. Har också förlorat kanske 2liter blod för att jag under allt detta glastappande också skär mig lite... Blev tipsad om ett par tjocka och rejäla (och fina) glas från Merci och strosade ner och köpte både vinglas och champagneglas. De har redan använts flitigt och än så länge har inget gått sönder! 
 
Behöver också ett grytunderlägg, bestick och salt- och pepparkar. Suktar sååå efter allt detta från H&M home. Hur söta är inte dom små salt och peppar fiskarna? Och hade det inte sett kungligt snyggt ut att äta pastapesto på mina swedish grace talrickar med guldbestick? Men jag påstår mig ju också vara en enkel tös så borde ta med mig dom gamla besticken vi har till IKEA och försöka hitta likadana och bara komplettera. Eller ge mina gamla secondhand bestick till David i studentpressent och köpa nya till mig själv ((: 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress