Linda Thorén

Lite av nepal på väggen
Inredning och småduttande med snygga grejer i lägenheten tycker jag är väldigt roligt! Egentligen bryr jag mig inte särskillt mycket och behöver inte alls ha det särskillt fint runt mig för att trivas. Men det är fortfarande väldigt roligt! 
 
Nu då tänker jag att jag skulle vilja sätta upp lite foton. Tre eller fyra stycken liksom snygga bilder över soffan, i lite olika storlekar och från olika platser. Jag började gå igenom mitt lilla arkiv med foton på datorn och fastnade i oktober 2012 och Nepal-resan med min familj
Sååå fint! Dör! 
 
Pappa bodde i Nepal ett år i tonåren och vänner till familjen driver företag som grejar med nära turism. Vi spenderade ett gäng dagar i Kathmandu och åkte sen ett litet läbbigt plan upp i bergen för att vandra runt lite på Himalaya. Minns att landningsbanan var svinkort och superbrant. När man landade såg det ut som en vägg och när man flög där ifrån lyfte man inte ens utan bara rutchade iväg ut över en kant för att sen segla ut mellan bergen. Fett. 
Vi vandrade vid foten av Mount Everest tillsammand med dundercoola Sonam. Vi bodde i små stugor, bajsade i små hål, tittade på fatastiska berg, drack massor chai the, åt dal bath och gick och gick
Efter vandring flyttade vi hem till en familj ute på landsbyggden där vi fick vara med och leva nepalesiskt byliv. Vi skördade ris, mjölkade get, kollade in den hemmagjorde kobajsgasspisen, spelade fotboll i bergen och lagade mat ihop. Så spännande sätt att resa! Att komma nära liksom. Vi är fortfarande vänner på facebook jag och en av sönerna.
Vi var också på liten safaritur och bland annat tittade efter noshörningar och krokodiler från en elefantrygg.
Over and out.
 
Nu gäller det bara att bestämma sig för vilket fota man vill printa ut
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress