Linda Thorén

Ask about number 4, that one I know

Har det så mysigt på pre-school. Hänger alltså mest med ett gäng som inte tycker det är så lätt i skolan. När deras klasskompisar skriver långa texter om blommans uppbyggnad sitter vi och skriver och ljudar en bokstav i taget. När deras klasskompisar räknar multiplikationstabellen sitter vi ute under ett träd och räknar till 10. Typ att jag ber om att få 4 stenar och sen att de också ska peka på siffran 4 på ett papper där jag ritat siffrorna 1 – 10. Koncentrationen är inte alltid på topp och extra svårt kanske när man måste sitta utomhus där människor går förbi och saker händer hela tiden. Jag försöker göra räkningen så rolig det bara går. Några tips? Milvi? Sofia?

Idag när vi satt ute under trädet roade vi oss med att räkna det vi såg. Typ ”hur många människor sitter på cykeln? Tre. Hur många pojkar går förbi? 5. Hur många flickor? 6. Hur många barn har den mamman? 2.

Makarios heter en kille jag sitter mycket med. I början var han ganska blyg men nu pratar han på som bara den! Idag när jag bad honom peka på nummer 7 sa han att ”teacha, me I can not number 7, ask about number 4 because that one I know” Himla söto! 

Ett annat söto är den här killen! Får man ha favoriter? MEN HAN HAR SÅNT SWAG ATT JAG DÖR!! plus att heter samma sak som min morfar. 

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress