Linda Thorén

Skruvformade blåsor och mangoverktyg

Det går sakta men säkert framåt i mitt bygge av syrummet. Det var två veckor sedan jag var i workshopen eftersom jag varit fulltid i Pre-school och hjälpt till när de skrivit tester nu innan de gick på lov. Jag träffar ju grabbarna från workshopen lite ändå och när jag frågar hur det går med rummet säger de alltid att det väntar på mig. Men denna vecka är jag tillbaka! Har börjat sätta upp innertak. Steve gav mig måtten för takskivorna och sa åt mig att skruva upp reglar med jämna mellanrum som vi sen kan skruva upp takskivorna i. Ehm, yes box! Jag drog med mig Wesley och vi började mäta och såga och fundera. Allt gick bra! Förutom att jag brände mig på en skruv jag försökte få ut. Asså verkligen superbrände mig. Lite nästanbörjagråta-ont gjorde det. Jag smet ut och stoppade handen i en mugg med vatten och har nu blåsor på tumme och pekfinger perfekt format efter ett skruvhuvud. Nice.

Värre olyckor skulle kunna ha skett! Wesley är galen, men snabb på att lösa grejer!

Annat vettigt jag har byggt denna vecka är en mangoplockare! VERKLIGEN mangosäsong nu! Men mangos sitter högt upp och det är svårt att klättra, men nu är det problemet löst. Har ni några förslag på vad man kan göra med all mango? Äter oändligt mycket mango och har gjort massor sylt, what else? Vill ni köpa en burk sylt? 

Gunnar Thorén

Torka tunna skivor i solen. Använd gärna svensk osthyvel Farmor

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress