Linda Thorén

Två uppsättningar bröder och semester
Känner typ alltid att jag behöver lite semester när jag kommit tillbaka från semester? Orimligt. Har ju tagit det ganska lugnt? Men beror kanske mest på att jag spenderade natten mellan söndag och måndag på en buss för att sedan gå direkt till jobbet. För vad har jag gjort annars då? Låt oss ta en titt:
 

Bröderna Asfahan (som är kända för sina tätt återkommande selfies samt konstanta dokumentation av allt) kom till Paris och hälsade på!! Såå kul! Vi var riktigt duktiga turister samt njöt ordentligt av solen. Emellanåt körde jag på på taktiken "dumpa grabbarna någonstans där dom kan roa sig en stund, så går jag och gör egna små ärenden". Så när boysen var 8h i Louvren och uppe i Eiffeltornet gick jag från kontor till kontor och fick fram vårt hyreskontrakt, lämnade in min franska deklaration och fick in en ansökan om franskt personnummer (ish). STOOLT.
 
Vi åt också mat med en av deras gamla vänner från Syrien som nu bor här, vi strosade i mont martre, tog hand om Julia som trillade ner från en trappa och så åkte vi båt på Seine.
 
Snygg jacka va? den är ny (...) från Monki!
 
 
Bröderna Asfahan lämnade sen Paris, och så jag med. Jag hängde sedan istället med bröderna Findling nere på den soliga rivieran. Grabbarna jobbade en hel del och jag hade mensvärk och sprang. Enda gångerna jag springer nu för tiden, för att bota mensvärken, eller kanske bara för att ge igen.
Vi var också ute och åt på strandpromenaden, badade i havet och jag läste ut två böcker. Fint ändå :))
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress