Linda Thorén

I ett hörn på rue Mazarine
hejheeej! Läget? 
 

Jag mår bra igen efter ytterligare en omgång med magsjuka. mmmm. Jag och Julia har legat utslagna på varsin ände av soffan och varvar serier med att sova middag. I lördags kände vi oss friska båda två och då blev det storstädning och en tur till affären för att handla mat och disktrasor.

En skoj grej med Paris är att man ställer ner allt man inte vill ha på gatan och så kommer en specialsopgubbe och hämtar det några timmar senare. Där emellan fungerar gatan som en gratis loppmarknad. Tidigare har jag hämtat in en tvättkorg från gatan och själv har jag ställt ut juldekorationer som jag inte orkade ta med i flytten.

En sån här hög med grejer någon slängt ut gick jag och Julia förbi när vi var på väg hem från affären med våra disktrasor, jordgubbar och glass.

Vi har ännu inget soffbord och har funderat på hur vi kan försöka få till ett. När vi då gick förbi denna stora marmorskiva började det klia i fingrarna. Vi försökte lyfta den men sa att den nog var för tung, vi gick bort några steg men vände sen för det är ju HERREGUD en skitsnygg mormorskiva som bara ligger där!?!?! Så två halvfebriga småtjejer med kassar fulla av glass, bär och diskmedel började kånka hem vårt framtida soffbord.
 
Avtorkat och tillfälligt balanserande på två gamla pallar blev det ganska snyggt! Liksom lyxigt där framför vår gratis-soffa som vi hämtade från en man i 14:e för att han uppgraterat sig och ville bli av med denna. Trasmattan har farmor gjort av gamla lakan, kläder och stuvbitar, vasen är en gammal olivolja, lampan lämnade de gamla hyresgärsterna och kuddarna är i och för sig nya, men köpta på H&M:s vinter-rea för 1euro styck. 
Vi firade friskhet, nystädning och soffbord med halvsmält glass och jordgubbar <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress