Linda Thorén

Tänk er det här i bilder

Jag har inte riktigt kommit in i gamla rutiner där jag med min kamera dokumenterade lite fint vad jag gjorde. Kanske är det något som kommer hände nu i april, särskilt om våren kommer kika fram någon gång.

Istället får ni här lite bilder i text på lite ditten och datten jag gjort i veckan. Och så riktiga bilder på något helt annat som jag pinnat på pinterest i alltiallomappen kanske.

Billd 1. Det är fredag och trots att det spöregnade för 20 minuter sedan är nu himlen klarblå. Jag har precis slutat jobbet och går längst med Seine på glittrande kullersten

Bild 2. Inomhus och egentligen supertrötta festar jag och Julia in våren. Om man lutar ut huvudet mot våra fönster anar man himlen. Jag har precis bytt ut texten på vår tavla till ett skämt om april och fixade och nysminskade, redo för att gå ut och dansa tar misslyckade selfies.
Bild 3. Lördag och Anna och jag har dukat upp hela matbordet med akrylfärger, penslar och papper och helt prestationslöst sitter vi och kladdar.
 

Bild 4. Hungerns slog till, trots att vi rensat ett påskägg på allt gott och dessutom tryckt i oss en hel kastrull popcorn. Till vårt redan fyllda matbord adderades sushi med söt soja, pizzasallad och soppa. Dessutom ukulelen som jag fick i present förra veckan. Vipps så var vårt gamla band från Mullsjötiden återupplivat och vi gjorde halvseriösa försök till ukulelecovers på first aidkit.

Bild 5. Mitt på dagen och jag lämnar påskgudstjänsten där min kör sjungit och går upp mot montmartre.Möter upp Julia och två kompisar och vi bara strosar runt oh stannar upp för att fota varje gång solen kikar fram mellan molnen. Nöjda över att inte behöva halsdukarna som är nedpackade. Nedpackad ligger också en liten keramikvas vi hittade i en sån där ”någon har ställt ut på gatan” hög.
 Bild 6. Söndagsnöjet. Jazz påla gare. Det var något annat denna vecka, men lika bra för det.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress