Linda Thorén

Helgen, tappad röst och läsning

 
Glass och picnic folk! mmm livet. Spenderade min fredagskväll såhär förra veckan. Jag invigde min rosa keps, köpte isglass och mötte upp kömpisar i Buttes Chamont där vi satt till midnatt. 
 
Detta resulterade dock i att jag inte hade någon röst kvar när jag vaknade nästa dag (det kan kanske också berott på att vi efter Buttes Chamont mötte upp Ea och Marion och körde levande musikal när dom städade på jobbet. Kanske också delvis beror på att vi sen var ute på rooftopbar och dansade till fransk hiphop tills solen började skymtas).
 
Jag som då skulle sjunga konsert med kören söndagkväll tog till drastiska åtgärder för att bli frisk. Jag pillrade i mig massor medecin och sa ingenting på 35h! Istället spenderade jag hela helgen i Jardin du Luxemburg och Parc Monceau ensam med en bok. 
 
 
Har aldrig riktigt tidigare tagit mig tiden till att läsa. Och jag är ganska kinkig med böcker. Det måste liksom vara med än bara en berättelseför att jag ska vara nöjd. Jag vill lära mig något eller kunna applicera något i mitt eget liv. Anyway, det har då alltså blivit så att jag aldrig riktigt tagit mig tiden för böcker. Jag har stressat runt med en massa annat istället. Men jag har fått böcker från lite höger och vänster och nu när jag faktiskt har en massa extra tid har jag ett mål att läsa ut dessa 4 innan maj är slut. Så recensioner kommer i Maj då!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress