Linda Thorén

YOLO

Vet inte om Yolo är en bra rubrik till detta inlägg. Eller det kanske det är? I bemärkelsen, ”du lever bara en gång, så lägg av och dumma dig din galning.”

Jag och Bea satt runt köksbordet idag och påpekade dumma saker vi hunnit göra 2017. Typ att:

  • Jag var i Zimbabwe med min familj och när vi skulle tillbaka till Zambia bråkade de om mitt visum och jag kallade dom för retards. Dumt kanske.
  • Jag fick den där dagen i Zimbabwe en report order och va tvungen att ta mig till immigration i Ndola innan klockan 10, den 10 Januari annars kunde jag få böter på 200 000 eller hamna två år i fängelse, eller båda. Läste dock inte lappen så noga och var fortfarande i Mpongwe klockan 10 den 10 januari. Dumt kanske.
  • Skulle åka buss hem från Ndola tänkte vi. Frågade lite folk och valde sen att lita på en tant som skulle åt samma håll. Hoppade in i en bil men blev ganska snabbt stoppade av polisen som då tog förarens körkort och bilnycklar. Där stod vi mitt på vägen med ett gäng upprörda zambier. Vi tog oss bort en bit och en annan bil plockade upp oss, tanten var ju med så det kändes tryggt. När vi inte svängde av där vi borde svänga av frågade jag vart vi var på väg. Men det var lugnt, han skulle bara åka genom bushen istället för på vägen för att undvika polisen. Haha, olaglig bilskjuts i Zambia. Dumt kanske.
  • Det skedde en miss i någon typ av matkommunikation och en massa kyckling blev omfryst. Det ska man inte äta för det kan ha bildats massa farliga bakterier. Men det känns så dumt att slänga?!? Så vi åt ändå. Dumt kanske. 

2017 har jag också slagit it tre fönsterrutor med händerna, nästan kört på en giraff och tagit sönder en slickepott. Dumt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress