Linda Thorén

2016
Jag har lite svårt att greppa 2016. Känns som det var ett ganska spretigt år. Fantastiskt välfyllt och spännande, men ganska oklart och spretigt. Så future Linda när du funderar på vad du egentligen gjorde 2016 så skriver jag nu ett blogginlägg till dig!
 
Nyår spenderade jag relativt traditionsenligt med gänget, med lekar och spel hemma hos mig. Hade på mig pyjamas tror jag? Och gick all in för att ha ett oinstagrammigt nyårsfirande. Jag började sen plugga 22,5hp i hållbar utveckling och energisystem på Uppsala Universitet och jobbade halvtid i fotostudion på stadium.
 
Började sen det nya året med en sväng till Paris och att Pia flyttade in hemma hos mig i ensjön.

Jag jobbade också 25% på mötesplats som ungdomsledare och i Februari var vi en busslast ungdomar i Norge och åkte skidor

I Mars sprang jag Paris freaking halvmaraton! Challe och hans vänner hade lurat in mig i ett vad som dom sen själva backade ur. Så jag sprang själv. Men hade i alla fall lurat med mig Pia till Paris, vilket var fantastiskt mysigt!

Bodde som sagt hemma i Norrköping, men en klar majoritet av de jag umgåtts med under hela min uppväxt hade ju lämnat stan. Men lika många som flyttat ur stan har ju flyttat in! Så vi var ett superfint litet gäng som ofta blev bjudna på välplanerade tillställningar hos Johanna och Leidö, allmänt häng hos John och John, filmkväll här eller picknic där. Hade ju också nyckel hem till Sofia och orimligt många gånger klampade jag in hemma hos henne.

Åkte i april till Thailand och Bangladesh tillsammans med ett gäng andra ungdomsledare. Tittade på en massa projekt EFK driver. Bland annat ett child sponsoring projekt där man stöttar familjer med skolavgifter, ett arbete i thailand för att hjälpa pojkar som blivit utsatta för human trafficking och ett arbete i Bangladesh floddelta för att minska risker och konsekvenser vid naturkatastrofer.

 

Var i Paris ytterligare en gång och hade Challe i Sverige ett par gånger. Åkte också på en väldigt regnig men fin kanothajk med alla mina ungdomar. 

Efter ansökningar och utbildningsvecka för Zambiaresan, efter avklarade kurser på universitetet samt  mötesplatsavslutning pustade jag ut lite efter en väldigt hektisk vår. Firade syriansvensk midsommar, gick på Håkan Hellström, var på Bråvalla och tog min livs första semester. Åkte till Challes sommarhus i Marseille med ett stort gäng kompisar och sen till Emmy och Will i Lissabon. 

Åkte tillbaka till Svedala för att gå på Beyoncé konsert, jobba en månad i fotostudion och med mötesplats och vara värdpar tillsammans med Sofia på Alfred och Martinas Bröllop

 

Satte mig i slutet av Augusti på ett flyg som först tog mig till Sydafrika en vecka och sedan till Zambia för ett halvår.

Himla sjukt ändå. Tack mig själv för att jag så metodiskt och ornat redogjort för vad jag egentligen sysslat med detta spretiga och flängiga år.

Varsågod. 

 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress