Linda Thorén

Farsdag

Fars dag idag! Min far kallas av mina vänner för power-pappa, för obvious reasons. Han tar hand om alla, han kan lösa saker, han kan springa långt, han kan bära kanoter, lösa mattetal, prata om vettiga grejer, dra pappaskämt, rita skisser i 3D, fotografera, nysa jättestarkt, .Mycket jag lärt mig har jag lärt mig från min power-pappa och mycket jag nu bryr mig om och intresserar mig för har jag också fått från honom.

Ibland blir det problem med att vi är för lika jag och min pappa. Som när vi går på IKEA och båda två vill bestämma om inredning eller att både pappa och jag fotar, vilket resulterar i att vi aldrig är med på samma kort. Så jag har ingen gullig bild på oss att lägga upp till detta ändå ganska gulliga inlägg. Men jag hittade denna lilla film från pappas 50års fest, båda två är ju liksom med då i alla fall!

Jag hoppas att du också idag har ätit ganska mycket och att du är glad som en tumme!

Du är en förebild och jag är glad och tacksam över att du är min pappa och jag är glad och tacksam att ni kommer till Zambia för att hälsa på! Saknar er!

Nattis potattis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress