Linda Thorén

Hej bloggen!

Nu dammar jag av denna blogg! Jag kommer nämligen flytta till Zambia, efter att ha bott hemma i ett år. Då är det dags för cyberspace, nära kära och ni som vill, kan få lite av Linda även om jag nu befinner mig längre bort!

 Vem är jag nu då ett år senare och vad har jag gjort?

Jag flyttade hem till  Norrköping, fortsatte att plugga franska på Linköpingsuniversitet samtidigt som jag fått jobb och arbetade som produktfotograf för Stadium. Jag åkte också tillbaka till Paris många gånger eftersom jag hade gått och blivit kär i en fransman.

Jag bockade av mina 15hp i franska och tog tag i nästa utmaning. Jag hoppade på kurser i Hållbar utveckling och Energisystem på distans till Uppsala universitet. Sååå spännande och dunderintressant och något jag verkligen vill fortsätta göra i framtiden! Till våren gick jag ner i tid som fotograf eftersom jag också fick förfrågan att börja jobba som ungdomsledare på fredagarna i Korskyrkan. Fantastiskt att få hänga med och bry sig om ungdomar!   
Nu ska jag alltså flytta till Zambia och göra en StepOut, EFK:s praktikantprogram. Jag ska åter till Afrika för att försöka hjälpa till men framförallt för att lära mig och få nya erfarenheter.

Följ gärna med på denna resa!

Kram på er!

Limpan

Va roligt att du ska gå StepOut, det kommer nog bli toppen!! Gud välsigne dig i det!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress